dyberg_casefoto_indholdsside

Dyberg Larsens digitale rejse:

”Hvis ikke, havde vi spillet på b-holdet”

Lampevirksomheden Dyberg Larsen havde brug for at få skabt et aktivt website, som spillede sammen med SoMe-indsats og med integreret online platform til eksportsalg.

Thomas Dyberg Larsen, direktør, Dyberg Larsen, om den digitale rejses tre faser:

Før:

Jeg havde ikke rigtig noget valg. Hvis vi ikke foretog os noget, ville vi komme til at spille på b-holdet og se det hele ske foran os. Vores hjemmeside var for passiv, og vi fik den ikke opdateret med vores nyeste produkter, og vi havde heller ingen e-handel. Desuden var vores indsatser på de sociale medier ikke integreret med hjemmesiden i tilstrækkelig grad.

Min udfordring var, at jeg ikke har stor digital interesse. Godt nok interesserer jeg mig for forbrugernes adfærd, men dybest set vil jeg bare sælge og ud over stepperne, så jeg havde ikke tiden.

Med hjælp fra Erhvervshus Fyn fandt vi ud af, hvilke digitale tiltag, som vi skulle sætte i værk. Men det næste store spørgsmål var, hvem vi skulle bruge som leverandør. Der er et hav af udbydere, og du skal sikre, at du ikke får sat gang i noget, som er for omfattende. Jeg valgte at spørge mit netværk. Jeg blev anbefalet en leverandør, som jeg dermed havde tillid til fra starten af.

Under:

Samlet set har det taget 4-5 måneder for os at gennemgå den digitale transformation. En af mine medarbejdere fik gennem et program fra Erhvervshus Fyn et digitalt kompetenceløft undervejs, så vi var klar til at udnytte mulighederne og få dem implementeret. Derudover var hun tovholder på processen, hvilket gjorde, at jeg ikke blev ædt af forløbet.

Det vigtige har været, at vi gik med udviklingen. Undervejs fandt vi ud af, at det ikke var alt, som vi skulle bruge, og på den måde har vi hele tiden søgt at tilpasse den digitale løsning til vores virkelighed.

Nu:

Det virker! Vi har en vækst på 20 procent, og vi kan se, at vores digitale tiltag understøtter vores vækst. Når vi fx gør noget på Instagram i dag, så skaber det aktivitet på vores hjemmeside og genererer salg.

Vi har fået en online platform, hvor alle vores produkter altid er opdateret i webshoppen. Målet med webshoppen har været at styrke vores eksportsalg, og det lykkes. Vi har i dag kunder i hele Europa med Tyskland som vores største eksportmarked.

Vi kan se, hvor meget værdi vi har fået ud af at digitalisere inden for vores salg og markedsføring. Næste skridt bliver, at vi får implementeret ordrer i vores økonomisystem. Det vil betyde mange minutters besparelse på behandling af hver ordre.


Om Dyberg Larsen

Dyberg Larsen designer og producerer lamper ved Nørre Åby på Fyn. Virksomheden er stiftet af Thomas Dyberg Larsen i 2011 og har de seneste år oplevet stor vækst på både det danske og de europæiske markeder.

Sidst opdateret: 20.03.2019