Digitaliseringen slår rødder på Herrens Mark

Fynske Herrens Mark har vundet priser for sine naturprodukter og opnået flotte forskerresultater. Nu får den digitale udvikling væksten til at gro endnu stærkere.

herrens_mark_case

Der har været fart over feltet hos Herrens Mark ved Nørre Åby på Vestfyn de sidste fem år. Helseproduktet Fynsk Mælkebøttesaft blev i 2013 udvidet med produktion af Rødkløver Ekstrakt, som har vist sig som et særdeles effektfuldt kosttilskud for kvinder i overgangsalderen.

Ikke blot er Rødkløver Ekstakt blevet kåret som årets helseprodukt af bl.a. Helsam i 2014 og 2018. Et forskningsprojekt har dokumenteret, at Rødkløver Ekstrakt reducerer svedmængden med 40 % for kvinder i overgangsalderen og mindsker knogletab.

- Vi har opnået al den anerkendelse, som vi kunne ønske. Det store spørgsmål har været, hvordan vi udnytter succesen i vores salg og markedsføring, siger Michael Mohr Jensen, som står bag Herrens Mark og i dag har fem ansatte.

Vejen er fundet

Svaret er blevet fundet gennem ’Digital Omstilling – Strategi for Digitalisering' fra Erhvervshus Fyn.

- Det har været helt afgørende for os at få en digital tilstedeværelse i Danmark, Tyskland og Norge. Nu skal vi realisere potentialet, siger Anette Werenskiold, der for et år siden rykkede fra en stilling som turistchef i Middelfart Kommune til Marketing- og projektchef i Herrens Mark.

- For en mindre virksomhed som vores giver det et boost, at vi både kan opnå medfinansiering på 110.000 kr. og få en ekspert ind, som hjælper med at styre vores digitale strategiarbejde, siger Anette Werenskiold.

4 domæner og 5-dobling

Den digitale strategi er hos Herrens Mark blevet omsat til virkelighed, alt imens den er blevet udviklet. Det betyder, at den fynske helse- og kosttilskudsproducent på et år er gået fra en hjemmeside, der stort set ikke er blev besøgt, til en ny, seo-optimeret platform med fire særskilte domæner og 35.000 besøgende de sidste tre måneder.

- Vi har femdoblet vores besøgstal. Derudover har vi også en strategi for vores sociale medier i Norge og Tyskland, hvor vi leverer markedsrelevant content, som performer bedre end vi havde forventet, siger Anette Werenskiold.

Tag det digitale skridt!

Hun er ikke sen til at anbefale andre små og mellemstore virksomheder at få skabt sig en digital retning.

- Udover den konkrete løsning, har vi opnået en masse afledte effekter. Vi har fået optimeret vores interne arbejdsprocesser med færre manuelle indtastninger i vores økonomisystem. Vores IT-løsning er gået efter i sømmene, og vi har fået fælles drev med back up tilgængelig for alle medarbejdere, ligesom vi nu er i gang med at implementere GDPR, siger Anette Werenskiold og slutter:

- Nu har vi den platform og digitale infrastruktur, der gør, at vi kan realisere vores vækstambitioner over de kommende år.

Se også ...

vhs_hvidestreg_midterbox

Digital Omstilling – Strategi for Digitalisering – er en unik mulighed for at få en digital ekspert med på holdet og medfinansiering til udvikling af jeres strategi for digitalisering.

Sidst opdateret: 16.12.2019