Strategiplan sætter turbo på udviklingen i det nordjyske

Peter Christensen købte sig for et år siden ind i TeamEffect i Aalborg. Med projektet Velfærdsteknologisk Vækstløft har den succesfulde virksomhed nu en plan for væksten.

case_teameffect

Peter Christensen var ikke i tvivl, da han for et år siden fik mulighed for at købe sig ind i TeamEffect som partner. Virksomheden har udviklet en nærheds-app, der bringer ledere og medarbejdere tættere på hinanden i en travl hverdag, hvilket er af stor værdi, bl.a. inden for sundhedssektoren. Og netop i sundhedssektoren har TeamEffect allerede fået rigtigt godt fat. Men potentialet er endnu større.

- For mig har det handlet om at finde ud af, hvordan vi får lavet den rette plan for vores vækst, siger Peter Christensen, partner i TeamEffect, i Aalborg, hvor de netop har ansat to mødebookere, udover de fem ansatte.

Da Peter Christensen kom fra et job i det private erhvervsliv, var hans kendskab til den offentlige sektor begrænset, og han havde brug for afklaring om, hvordan han angreb markedet bedst muligt.

- Jeg ville have hjælp, så jeg ikke bare løb efter alt og havnede i huller. Skulle vi for eksempel udvide med andre områder som folkeskoler og jobcentre? siger Peter Christensen.

En håndsrækning til væksten

Hjælpen kom i form af en plads på det landsdækkende projekt Velfærdsteknologisk Vækstløft under Erhvervshus Fyn.

› Læs om Velfærdsteknologisk Vækstløft

Gennem projektet har TeamEffect bl.a. fået:

  • En strategiplan, som de nu eksekverer på
  • 50% i medfinansiering til en ekstern konsulent
  • Rådgivning og professionel sparring

Planen har givet TeamEffect et stærkt udgangspunkt.

- Det er ikke bare et papir. Det er fuldstændig tilpasset vores virksomhed og er en plan, som vi har haft brug for, siger Peter Christensen og uddyber:

-Strategiplanen har gjort det tydeligt for os, at vi fortsat skal fokusere på sundhedssektoren. Her er et stort uudnyttet potentiale både i forhold til sygehuse, pleje- og ældrecentre, bosteder osv.

Styrker storyline

Men strategiplanen har ikke blot resulteret i en anvendelig markedsanalyse. Den nordjyske virksomhed er også blevet skarpere på, hvordan de tilgår markedet.

- Vi har fået finpudset vores storyline, så vi får fortalt de rette budskab.

Selv om det er for tidligt – blot få måneder efter afslutningen af forløbet – at sætte kroner og øre på værdien af strategiplanen, så tør Peter Christensen godt sige, at der er fuld valuta.

- Vi har fået dækket halvdelen af udgifterne til at få lavet en plan for vores vækst. Og jeg kan konstatere, at vores pipeline for det næste halve år ser super god ud.

Fakta

TeamEffect laver digitale værktøjer målrettet ledere og medarbejdere i den offentlige sektor til styrkelse af medarbejdertrivslen. Det gælder bl.a. en nærheds-app, hvor medarbejderen efter endt arbejdsdag bedømmer, om dagen har været god eller problemfyldt. Lederen kan på den måde hurtigt reagere på mistrivsel og opnår dermed en tættere kontakt med sine medarbejdere. Værktøjet benyttes i dag af 28 danske kommuner.

Sidst opdateret: 05.09.2019