De digitaliserer til glæde for deres kunder

Zederkof ved Fredericia investerer massivt i digitalisering, men direktør Bjarni Ernst er ikke et sekund i tvivl om, at de store gevinster venter lige om hjørnet

zederkof_webcase

Mange virksomhedsledere går i digitalt bakgear, inden de overhovedet er kommet i gang. Det er dyrt, komplekst og tager al for megen tid fra driften. Zederkof ved Fredericia var heller ikke blind for udfordringen.

- Vi vidste, at det vil kræve meget af hele organisationen – men også af vores kunder i forbindelse med omstillingen. Vi er stadig tidligt i transformationen, men de første indikationer tyder på, at beslutningen har været det hele værd, siger Bjarni Ernst, CEO i Zederkof.

Nøglen til den bedste service

Virksomheden er totalleverandør af møbler og interiør til professionelle aktører i hele Norden. Den ændrede kundeadfærd og øget global konkurrence fra bl.a. Amazon, kræver en agil virksomhed, som er i front rent digitalt.

- Gennem 20 år har vi drevet en virksomhed, som gør det så nemt for vores kunder som muligt, at handle med os. Høj kundetilfredshed er helt afgørende for os. I dag forventer kunder mere, og her er digitalisering nøglen, fordi den gør, at vi kan betjene vores kunder døgnets 24 timer, året rundt, siger Bjarni Ernst.

Virksomheden er netop gået i luften med en helt ny digital platform til online-handel, der er fuldt integreret med et cloudbaseret ERP-system fra Microsoft. I det hele taget har det været et fokuspunkt for Zederkof at arbejde langt mere datadrevet igennem hele værdikæden. Det understøtter den nye platform.

- Vi tror på den gode service i alle kontaktpunkter med kunden. Det har krævet en grundig og konstruktiv procesgennemgang af vores hverdag, interne systemer og eksterne forventninger for at nå frem til en fælles forståelse af ambitionen, siger Zederkof-direktøren.

Klog sparring

For Bjarni Ernst har det været helt afgørende – nu hvor de skal investere så stort i virksomhedens fremtid – at de får valgt den rette løsning fra starten.

Derfor slog han også til, da han gennem Business Fredericia og Erhvervshus Fyn fik mulighed for at koble sig på tilbuddet ”Digital Omstilling – Strategi for Digitalisering”. Det handlede så langt fra blot om at få adgang til medfinansieringen.

- Vi har fået eksperter ind, som har kigget hele vejen rundt om vores forretning og på den måde fået afdækket, hvordan vi får skabt den helt rette løsning, siger Bjarni Ernst og fremhæver et yderligere aspekt:

- Vi er hele tiden blevet holdt på sporet med klog sparring og nogen, som har tvunget os til at tænke langsigtet. Det nemmeste i verden i en sådan proces er at parkere det for at løse den daglige drift.

Værdi på de interne linjer

Men det er ikke kun kunderne, som kommer til at opleve den digitale gevinst hos Zederkof. Også internt har det bevirket en effektiv oprydning.

- Vi har kortlagt og fjernet processer, der gav tilbageløb, dobbeltarbejde og dårlige kundeoplevelser. Det er med til at skabe medarbejderglæde, og i sidste ende betyder glade medarbejdere også glade kunder.

Se også ...

vhs_hvidestreg_midterbox

Teknologi og innovation - få uvildig sparring på dine produktions-, administrations- og udviklingsprocesser

Dine digitale muligheder - vi hjælper dig i mål med dit næste digitale eventyr. Få sparring og medfinansiering til at realisere dine planer om digitalisering af din virksomhed.

Sidst opdateret: 24.08.2020