Pressemedarbejderne: Sådan bliver du interessant for medierne
Hvad er en god historie fra din virksomhed? Og hvordan får du kontakt til en journalist eller et medie, der er interesseret i at fortælle den?
Indhold er hentet
Indhold er hentet
Why – How – What! Det er de tre ord, der altid ligger i baghovedet på direktør Peter Rosendahl fra Koppenbjerg Emballage A/S fra Haarby, når han bliver kontaktet af medier, der vil have ham til at medvirke i en historie.
Indhold er hentet
”Vi vil gerne i medierne, og jeg søger muligheden, hvis den er der. Det handler naturligvis om at brande virksomheden – allerhelst over for potentielle kunder”, siger han.
Som emballagevirksomhed står Koppenbjerg og Peter Rosendahl – ifølge ham selv – ikke med ”verdens mest sexede produkt”, og derfor har han heller endnu ikke mødt en journalist, der kendte til virksomhedens produkter.
”Derfor klæder jeg dem altid på, før vi laver interviewet. Journalister er nysgerrige, og de spørger gerne ind, så det er ikke svært. Og de bliver altid overraskede over, at en virksomhed som vores overhovedet findes”, siger han.
Han har hele tiden fokus på at få kommunikeret det behov, som Koppenbjerg Emballage A/S dækker i markedet. Altså Why, how og what!
”Nogle gange bliver den slags klippet væk i redigeringen. Men der kommer som regel alligevel noget brugbart ud af det alligevel”, siger Peter Rosendahl, der ikke har haft negative oplevelser med journalister.
Koppenbjerg har et mål om at lægge historier på egen LinkedIn-kanal en gang om måneden. Og de historier bliver ofte bemærket af et nichesite som Metal Supply, hvor Koppenbjerg gerne vil være synlige.
”Og så er jeg glad for relationerne til de lokale journalister. På TV2 Fyn er der et par journalister, som kender os. Det samme gælder for Fyens Stiftstidende. Og udvekslingen går jo begge veje. Når jeg har et budskab, jeg gerne vil af med, så kontakter jeg jo de reportere, jeg kender, siger han.
Hans bedste råd til andre virksomheder er altid at spørge, hvad et indslag eller en artikel skal bruges til.
”Det er vigtigt, at jeg som direktør kan se Koppenbjerg i sammenhængen. Ellers siger jeg nej”, siger han.