Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Artikel

Pressemedarbejderne: Sådan bliver du interessant for medierne

Hvad er en god historie fra din virksomhed? Og hvordan får du kontakt til en journalist eller et medie, der er interesseret i at fortælle den?

Indhold er hentet

Presseteamet fra Erhvervshus Fyn har masser af erfaring netop med at identificere og formidle gode erhvervshistorier til forskellige medier. Og de har en række tips og tricks til, hvordan du som virksomhedsejer får formidlet de budskaber, du gerne vil have ud i verden. 

Hvad er en god historie?

Indhold er hentet

  • Har du skabt nye arbejdspladser? 
  • Har du oplevet stor vækst og er du som lille løbet fra de store? 
  • Har dit samarbejde med andre virksomheder løftet jer begge til nye højder? 

Hvem skal du fortælle den til?

Indhold er hentet

  • Tænk over, om det er en historie, der vil være let at lave levende billeder til (tv eller video). 
  • Eller rigtig god lyd (radio eller podcast). 
  • Eller er det en historie med mange detaljer, der skal foldes ud (print eller web på skrift). 
  • Kig gerne efter et medie eller en journalist, som interesserer sig for emnet. 
  • Tag gerne direkte kontakt til en journalist og få en snak om, hvorvidt din historie kan være interessant. 

Hvornår skal du fortælle din historie?

Indhold er hentet

  • Passer din historie ind i en aktuel dagsorden i samfundet? 
  • Er du klar til at give noget af dig selv, så den får et personligt præg? 

Hvad skal du være opmærksom på?

Indhold er hentet

  • Journalister vinkler en historie. Og der er ofte kun plads til én vinkel i en historie. Det skal du acceptere. 
  • Konflikt er også et nyhedskriterie. Men i langt de fleste tilfælde er der tale om en dialog med journalisten. 
  • Men forbered dig på evt. Kritiske spørgsmål på forhånd. 
  • Bliver du taget på sengen? Bed om lidt tid til at forberede dig, før du svarer på spørgsmål. 
  • Har du lavet fejl? Så erkend dine fejl og beklag. 

Indhold er hentet