Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Deviking fik et wake-up call: Nu digitaliserer de også sig selv

Deviking har gennem 12 år hjulpet transportfirmaer og virksomheder, der graver grus med at lette deres processer vha. af de to softwareprodukter easy4WARD og easyLOADER.

Indhold er hentet

Vi digitaliserer råstofudvinding på alt fra havnepladser til betonfabrikker, og vi gør det  let for chaufføren, så han ikke skal sidde og registrere på en masse papirer, der f.eks. let flyver ud ad vinduet, fortæller Thomas Kjær, der er CEO i Deviking.

Digitalisering er således ikke spor fremmed for den 55-årige programmør og hans partner med samme uddannelse, der står bag virksomheden. Problemet er bare, at de i farten ikke rigtigt har prioriteret tid til at kigge indad på deres egne processer.  

Vi har jo har digitaliseret nogle af vores kunder fra de sad med kinabøger til de nu har det hele fuldautomatisk, men så kom vi sammen med Troels (forretningsudvikler Erhvervshus Fyn red.) til at sidde og kigge lidt på, hvor lang tid vi egentligt selv var om at fakturere, håndtere kontrakter osv. Vi havde jo slet ikke styr på det”, fortæller Thomas Kjær.

Men det er Deviking i fuld gang med at råde bod på gennem på sparring fra Erhvervshus Fyn og medfinansiering fra SMV:Pro.

Deviking har nemlig nu selv skræddersyet et system til at håndtere processerne digitalt, og lige nu er de ved at gøre integrationen mellem det og deres ERP og CRM-system overflødig: Det sker med brug af AI-agenter, der sikrer, at oplysninger fra mails f.eks. bliver håndteret direkte over i det rigtige system.

Vi har været rigtig glade for forløbet med Erhvervshus Fyn. Vi har fået sat gang i en masse ting i forhold til strategi, organisering og ledelse. Der er aldrig tidligere nogen, der sådan for alvor har nævnt de ting, Troels har fået os til at kigge nærmere på. En af de absolut vigtigste ting er, at vi har fået øjnene op for vores interne digitalisering, og hvad der er for ressourcer, vi rent faktisk har til at få styr på det, siger Thomas Kjær.

Og det smitter også positivt af på forretningen udadtil. Nogle af de nyeste tiltag med brug af AI-agenter, som Deviking har testet på egen krop, har nemlig vist sig også at kunne bruges ude hos kunderne til at effektivisere deres processer yderligere.  

Støttet af:

Indhold er hentet