Sparring
Kickstart din energieffektivisering
Du har sikkert hørt det mange gange, at der er mange fordele og meget at spare ved at se på energieffektivisering i virksomheden. Men måske ved du ikke helt hvordan du kommer i gang hos jer?
Indhold er hentet
Indhold er hentet
Her har vi samlet nogle af de værktøjer, du og dine kollegaer kan bruge i arbejdet for at blive en mere bæredygtig virksomhed.

Indhold er hentet
Skabelon for beskrivelse af de idéer, der kommer ud af en ideationsession.
Behov
Der er et behov for at konkretisere løse idéer og udforme det til ‘fulde’ koncepter for bedre at kunne definere next steps.
Fordele
Format og output
En digital og/eller fysisk template, som udfyldes af virksomheden.
Download skabelon til Business Model Canvas - SDG version (pdf)
Indhold er hentet
Udfordringskortene er et redskab til identifikation af vækstmuligheder for virksomheden ved at fokusere på de udfordringer, der ligger i SDG’ernes delmål.
Behov
Virksomheden har brug for inspiration til nye markeder og kundegrupper, som de kan kigge ind i for at vækste og samtidig adressere vigtige samfundsudfordringer.
Fordele
Format og output
Fysiske/digitale vendekort, der hver fokuserer på enkelte delmål og viser udvalgt data, der giver et perspektiv på, hvor dette delmål kan være relevant at adressere henne i verden.
Indhold er hentet
Udvælgelse af det mest attraktive marked ud fra value proposition øvelse og virksomhedens kompetencer.
Behov
Virksomheden har defineret sine kommercielle og SDG-relaterede value propositions og mangler nu et overblik, der kan hjælpe med at afgøre hvilke markeder, der giver bedst mening at ekspandere eller vokse i.
Fordele
Format og output
En digital og/eller fysisk template, som udfyldes af virksomheden. For hvert felt i matricen udfyldes det relative match mellem den givne value proposition eller kompetence og markedet, der undersøges (fra lav til høj).
Indhold er hentet
Overblik over alle interessenter, der har en aktie eller interesse i virksomhedens løsning –både kommercielt og bæredygtighedsmæssigt.
Behov
Virksomheden mangler et samlet overblik, der kan give indsigt i hvilke aktører, de kan og vil berøre med deres løsning og bruge dette som input til blandt andet forretningsmodel og yderligere raffinering af value proposition.
Fordele
Format og output
En digital og/eller fysisk template, som udfyldes af virksomheden.